Stáž ve Španělsku 2021. Colegio San Agustin. Alicante.

Důležité informaceKomentáře nejsou povolené u textu s názvem Stáž ve Španělsku 2021. Colegio San Agustin. Alicante.

V období od 28. 11. 2021 do 1.12. 2021 proběhla 4 denní zahraniční stáž ve Španělsku ve městě Alicante na Colegio San Augustin, které se zúčastnili 2 pedagogičtí pracovníci školy MŠ, ZŠ a gymnázia sv. Augustina. Oba pedagogové absolvovali odlišný program v rámci ZŠ a gymnázia v hostující zemi. Stáž pro ně byla velmi přínosná a přinesla nové zkušenosti s výukou žáků s OMJ i výukou žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.

Během stáže se zúčastnění pedagogové zaměřili na monitorování, diskuzi i hodnocení práce španělských učitelů, kteří s žáky s OMJ pracují. Pozorovali, jaké metody ve výuce i mimo ni používají a rovněž sledovali, jak jsou žáci s OMJ do kolektivu začleňováni. Průběžně hodnotili, do jaké míry jsou postupy španělského systému aplikovatelné i pro české prostředí.

Přitom u nich došlo k získání nových, resp. zvýšení stávajících profesních kompetencí (např. o kompetence sociální/prosociální, komunikativní, didaktické, pedagogické aj.). Tyto kompetence jsou uplatňovány jak při stávající pedagogické činnosti, tak v rámci celé školy. Škola kladla důraz na zapojení cizího jazyka i do běžných činností. Zapojováním různých demonstrativních pomůcek do výuky (piktogramy a obrázky) vedla jednoznačně k podpoře dětí s OMJ.

Reflexe stáže: Model augustiniánské pedagogiky s důrazem na žáky s OMJ je funkční a podobný v obou evropských zemích. Práce s žáky s OMJ je silně závislá na spolupráci žáků, rodičů, pedagogů a dalších pracovníků školy. Klíčová je integrace takových žáků také do mimoškolních aktivit. Omezení zprostředkujícího jazyka je rovněž prioritou. Individuální práce s žákem, jeho podpora ze strany učitele, zavádění časových úlev a zjednodušených instrukcí je nutností a lze ho dosáhnout, i když se jedná o náročné prostředí třídy s vysokým počtem žáků. Nezanedbatelným faktorem je i aktivní zapojení žáků s OMJ do mezitřídních projektů a jejich aktivní účast na duchovním programu školy. Za zmínku stojí také velmi přátelský pedagogických i nepedagogických pracovníků ke žákům i hostům školy.

Dne 3. 1. 2022 proběhla prezentace stáže v rámci pedagogické porady. Přítomni byli všichni kolegové. Pro prezentaci byly použity fotografie, videonahrávka, ročenka hostující školy.

Mgr. Angelika Trejbalová

Mgr. Iva Janečková

Závěr: Cíl stáže byl naplněn, srovnání systému českého a španělského bylo obohacující, mnohé metody jsou aplikovatelné v českém prostředí školy.

Zahraniční stáž byla podpořena z EU prostřednictvím Operačního programu Praha – pól růstu ČR.

 

  • Poslední příspěvky

  • Nadcházející akce

    1. Maturitní zkoušky, didaktické testy

      Květen 2 - Květen 7
    2. 1. GYMA_Projekt: Výchova k odpovědnosti pro žáky_Prevence šikanování – posilování pozitivních vztahů v třídním kolektivu

      Květen 6 @ 9:00 - 12:00
    3. Setkání pedagogů

      Květen 6 @ 14:30 - 17:00
    4. 3. třída_Projekt Digitální odpovědnost za podpory Nadace O2: Rizika internetu

      Květen 9 @ 8:45 - 10:25
    5. 4. třída_Projekt: Digitální odpovědnost za podpory Nadace O2_Rizika internetu

      Květen 9 @ 10:50 - 12:25

© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina