Stáž ve Španělsku: Malaga. 23.5-26.5.2022

Důležité informaceKomentáře nejsou povolené u textu s názvem Stáž ve Španělsku: Malaga. 23.5-26.5.2022

Colegio Los Olivos- Málaga. Španělsko

Ing. María Yaneth Mubenzemová Rozo

Velice cenné bylo srovnání českého a španělského systému vzdělávání, především možnost porovnat styl výuky a práce učitelů ve škole s podobnou vzdělávací (augustiniánskou) filozofií. Přínosná byla i observace práce pedagogů – jejich metodika, materiály, pomůcky. Výuka je spíše frontální. Podle předmětu, žák dostane látku předem k přípravě. Důraz je kladen na samostatnost žáků při práci. Velmi oceňuji, obohacují diskuze s pedagogy. Jejich zajímavé postřehy, vstřícnost a jejích pohostinnost.

Přesto, že počet žáků v třídách je větší než ve naších školách a vztah mezi učiteli a žáky je velmi přátelský, míra disciplíny a zájem ke studium je velmi vysoká.

Líbilo se mi otevřenost vedení i ostatních pedagogů a ochota k sdílení: důraz na mezilidské vztahy. U žáků jsem ocenila jejich chování a přístup k učení.

Ve této škole není tolik žáků s OMJ a tak je jim věnovaná větší pozornost. V práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami velmi mi oslovilo to, že tito žáci mají podpůrné hodiny v předmětech, kde zaostávají např.: španělština, matematika, apod. a úzká spolupráce s rodiči těchto žáků.

Stáž ukázala výhody českého vzdělávacího systému, kde jsou lepší technické podmínky např. počet žáků ve třídách, ale také to, že bychom měli pracovat víc na rozvíjení samostatnosti a zodpovědnosti dětí.

Mgr. Anežka Hošková

Přínos stáže byl především v setkání se speciální pedagožkou, která nám ukázala jak vhodně sestavovat IVP pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.

Inspirativní bylo porovnat styl výuky a práce učitelů ve škole s podobnou vzdělávací (augustiniánskou) filozofií.

 Žáci s OMJ jsou dobře integrováni a s důvěrou a otevřeností jsou zapojeni i žáci se specifickými vzdělávacími potřebami a jejich rodiny.

Zajímavý byl postřeh, že ačkoliv třídy čítaly kolem 30 žáků, panovala zde větší míra disciplíny. Další překvapivá věc byla, že ačkoliv hodina trvala 60 minut, žáci byli po celou dobu velmi aktivní a pracovití.

Oceňuji vstřícné přijetí vyučujících v Malaze. Všichni se nám věnovali a učební metody rádi konzultovali. V hodinách nás vždy hezky přijali a názorně demonstrovali své učební metody.

Ačkoliv na této škole nebylo mnoho žáků s OMJ, velmi inspirativní byl systém a přístup k žákům se specifickými potřebami.

  • Poslední příspěvky

  • Nadcházející akce

    1. Jarní Bazar

      Duben 24 @ 14:00 - Duben 26 @ 17:00
    2. Uzavření klasifikace maturitních ročník

      Duben 25
    3. MŠ_sv. Monika_prevence_Prev-centrum

      Duben 25 @ 10:00 - 11:00
    4. Klasifikační pedagogická rada pro maturitní ročník

      Duben 25 @ 14:30 - 17:00
    5. Ukončení školní docházky pro maturitní ročník

      Duben 26 @ 8:00 - 17:00

© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina